Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

måndag 23 juni 2014

Balder mot 200 kr?

Carnegie har publicerat en analys av Balder där de ser en fortsatt stor potential i aktien. Låter fantastiskt för mig som ägt aktien i några år och redan varit med om en väldigt bra uppgång.

"Carnegie publicerade en analys över Balder för ett år sedan där man argumenterade för att bolagets aktiekurs hade potential att trefaldigas över de kommande 4-5 åren till följd av låg värdering och värdeadderade förvärv. Aktien har nu stigit med 72 procent under det senaste året, men potentialen kvarstår. Carnegie ser nu en aktiekurs över 200 kronor över de kommande tre åren. Lite mer kortsiktigt ser Carnegie en riktkurs på 100 kronor som en rättvisande värdering till följd av positiva vinstupprevideringar."

Hela artikeln finns att läsa här.

Hur mycket vikt man lägger vid den typer av analyser bestämmer man själv och jag kan bara hoppas att det ligger något i det de skriver. Aktien kommer hur som helst att ligga kvar länge i min portfölj. 2015 flyttas den till Large Cap om jag minns rätt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar