Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

onsdag 1 oktober 2014

Avstämning september

Dags för en liten månadsavstämning av portföljen. En månad då portföljen backat strax över 4000 kr.

Att nämna för framtida minne är att det har varit en månad som dominerats av val i Sverige och en ny S/MP-regering, krig i Ukraina samt ISIS fortsatta framfart i Irak och Syrien där USA med en koalition nu börjat flygbomba. Bland innehaven så har Ratos noterat bolaget Inwido på börsen.

Portföljens utveckling sedan årsskiftet t.o.m. september är +8,46% och mitt jämförelseindex SIX30RX är upp med 9,16%.

Totalt kapital (portfölj + likvider) har ökat från 257 901 kr den 31 augusti till 261 741 kr den 30 september tack vare tillförda sparpengar.

(Den här månaden har jag roat mig lite med att ändra färger i diagrammet och lagt till likvida medel som en egen stapel.)

Månadens sparande om 8000 kr hamnade på likvidkontot vilket endast består av ett Nordax-konto hos Avanza just nu. Jag kommer flytta likvider till Spiltan Räntefond när det hunnit växa till sig lite mer. Att det tar tre dagar innan pengarna syns på kontot när man säljer från räntefonden kanske kan förhindra att jag impulsköper när det är dags att köpa igen.

Topp tre innehav:
Balder +208%
Intrum Justitia +72%
H&M +26%

I portföljandel är Handelsbanken, Industrivärden och H&M mina största innehav. Andel likvider 8,45%. Inga affärer gjordes under september månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar