Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

onsdag 15 oktober 2014

Det dyker upp lite köplägen igen

Stockholmsbörsen föll kraftigt idag (OMXS30 -2,90%, S&P500 -0,81%) och jag fick se min portfölj tappa lite över 7000 kr i värde. Inte varje dag det händer och vi får se hur länge det fortsätter. Idag var det svag USA-statistik som spädde på det redan oroliga ekonomiska läget.

Vad som är positivt i det hela är att det börjar öppna upp för ett antal köplägen. Bolag som Mekonomen, Industrivärden, Handelsbanken, Castellum och Citigroup ser attraktiva ut i min bevakningslista och jag känner mig lite köpsugen men nästa inköp får snällt vänta tills lönen kommer in. 

Det är faktiskt ganska bra att inte ha så mycket likvider och tvingas vänta eftersom det lika gärna kan fortsätta ner ett tag till. Jag tvingas helt enkelt till cost averaging. Risken är stor att jag annars hade varit lite väl snabb på köpknappen om jag känner mig själv. Nu är det bara att sitta och vänta och se om det är köpläge även den 25:e. Känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar