Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

tisdag 28 oktober 2014

Bytt till courtageklass Mini

Jag passade på att byta courtageklass direkt när jag fick möjlighet att göra det.

Eftersom jag månadssparar och strävar efter att alltid köpa för de 7000 kr jag sparar så bör jag i princip halvera mina courtagekostnader. Istället för att betala 39 kronor per månad blir det nu 17,50 kr i courtage per månad. En besparing på 258 kr om året.

Det räcker till hela två Industrivärden-aktier i dagsläget. Eller ca 28 liter mellanmjölk.

Månadens inköp blir nog ganska snart. Har funderat fram och tillbaka och har bestämt mig nu tror jag. Köplägena är färre igen efter börsens återhämtning så det är inte längre lika lätt. Funderade förstås också på om det kommer en korrigering nedåt igen men eftersom jag inte ska försöka tajma marknaden har jag bestämt mig för att släppa den tanken.


1 kommentar: