Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

fredag 28 mars 2014

Utdelning Castellum och Getinge

Idag fick jag in utdelningar från Castellum och Getinge. Det blev 425 kr från Castellum och 166 kr från Getinge.

Getinge får jag se hur länge jag har kvar i portföljen. Jag planerar att göra mig av med mina tillväxtbolag för att koncentrera mig på de andra innehaven. Är något inspirerad av Graham eftersom jag läser The Intelligent Investor just nu.

Det är möjligt att jag ökar lite i Castellum runt de här nivåerna. Dock har jag lite mer fastigheter i portföljen än jag kanske skulle vilja ha om man ska tänka diversifiering. Balder har vuxit till en ganska stor post efter de tre senaste årens uppgång på 160% och även Lundbergföretagen äger fastigheter.

Nästa vecka väntas utdelning från Handelsbanken och Ratos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar