Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

måndag 10 mars 2014

Clock är ute till försäljning och tankar om ökad likviditet

Det var inte utan att känna nostalgi som jag läste att varumärket Clock är ute till försäljning. Antagligen var det där jag åt min första hamburgare någon gång i början av 80-talet. Det var alltid lika spännande när man efter mycket tjat fick den där lilla burgaren i ett papper med en massa små Clock-logotyper på. Det var också på den tiden man inte åt hamburgare oftare än en till två gånger om året. Nog med hamburgarnostalgi nu..

Annars funderar jag just nu på Elekta och Getinge. Hur mycket tror jag på bolagen och hur långsiktig ska jag vara? Det handlar egentligen mest om långsiktigheten. Det hade varit klockrent köpläge om jag vetat med mig att jag ska äga dem för all framtid, men just nu går jag också i tankar om att bli mer likvid inför ett eventuellt större fall. Eftersom mina innehav i Elekta och Getinge är relativt små så ligger de närmast till hand vid en eventuell försäljning i väntan på köpläge i mina riktigt långa innehav. 

Men innan jag förhastar mig och säljer ska jag också sätta min strategi. 25-50% av kapitalet i en räntefond i väntan på bra köplägen känns lite lockande just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar