Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

tisdag 25 mars 2014

Då har snålmånaden börjat

Jag tänkte som sagt köra snålmånad jag med som så många andra bloggare. Själv väljer jag att att köra 25/3-24/4 som snålmånad.

Eftersom jag har familj är det inget som ska påverka resten av familjen. Det måste fortfarande köpas blöjor etc. Därför kommer jag fokusera på mina egna utgifter och helt enkelt inte köpa något på slentrian eller äta speciellt många luncher ute. För att få koll på vad familjens gemensamma middagar kostar och på så sätt få fram min egen utgift tänker jag räkna lite på det. Något jag aldrig annars gör. Kanske leder det till ökande medvetenhet även framöver. När jag jobbade brukade jag äta lunch ute 5 dagar i veckan. Något jag kanske ändrar på när jag är tillbaka på jobbet igen om några månader.

Idag blev min enda utgift middag för 8 kr. En ryssröra för 40 kr totalt och det blev 5 portioner av den. Det räckte med andra ord till bra lunchlådor senare i veckan. Lunchen bestod av en gammal ärtsoppa på konserv som jag hittade långt in i skafferiet och räknas inte till den här månadens utgifter.

Fortsättningsvis tänker jag redovisa de totala utgifterna veckovis på måndagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar