Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

onsdag 28 maj 2014

Vältajmad försäljning

Idag känns det extra skönt att jag sålde Elekta den 21 maj. Aktien ligger just nu -9% efter att kvartalsrapporten kommit. Just tillväxtbolag straffas ofta extra hårt när förväntningarna inte infrias och det är ett av skälen till att jag valde att lämna Elekta.

Även Getinge, som är mitt minsta innehav, tappade ordentligt i måndags efter att kapitalmarknadsdagen ställdes in pga ny information från FDA. Jag låter aktien ligger kvar i portföljen enligt plan så får vi se om den återhämtar sig något över sommaren.

Annars blir det fortsatt sökande efter köpvärda och lågt värderade aktier. Har inte hittat något jag velat satsa på den senaste tiden och det känns fortsatt bra att fortsätta bygga upp ett bra kapital av likvida medel.

Förhoppningsvis klarar jag att höja mitt månadssparande med en tusenlapp redan i juni istället för i september som var planerat. Känns bra. Årets mål är att nå upp till 286 000 kr för att hålla mig till 10-årsplanen och då är det välkommet med ett större månadssparande. Portföljvärdet är just nu 242'.

Trevlig ledighet till er som liksom mig tar långhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar