Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

fredag 2 maj 2014

Avstämning april

April har varit en riktigt bra månad för min portfölj. Elekta och Getinge har återhämtat en hel del och Duni, Ratos och Industrivärden har gått bra.

Utvecklingen från årsskiftet t.o.m. april är +7,33%. I mars låg den på +0,92% så jag är väldigt nöjd. Mitt jämförelseindex SIX30RX ligger på +5,55% sedan årsskiftet.

Totalt kapital har ökat från 215 019 kr den 31 mars till 230 709 kr den 30 april. Då har jag inte tillfört mer sparande än 2000 kr i april.


Topp tre innehav just nu är:
Balder +178%
Intrum Justitia +62%
Duni +46%

I portföljandel är Ratos, H&M och Industrivärden mina största innehav. Som förra månaden alltså.

Jag ser fram emot att börja jobba snart igen och kunna spara mycket mer än jag gjort de senaste månaderna. Det blir intressant att se om det kommer nya köplägen eller om jag ska börja lägga kapital åt sidan för framtida lägen. Bevakningslistan börjar få slut på köplägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar