Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

tisdag 6 maj 2014

Dags att förhandla bolåneränta

Snart är det dags att förhandla bolåneräntan igen. Det kommer bli intressant. Jag är inte helt nöjd med min förra förhandling så det blir upp till bevis den här gången.

Förhoppningsvis biter det att bostaden har ökat i värde, jag har högre lön och även större säkerhet än sist i form av min portfölj som ökat i värde. Dessutom blir det förhandling med en ny kontaktperson på banken den här gången. Jag tycker faktiskt att det ska bli kul.

Givetvis blir det väl det gamla vanliga snacket om att jag ska flytta alla mina förehavanden till min bolånebank men det blir såklart blankt nej på det "kravet" som vanligt.

Målet blir att hamna på en rabatt mellan 0,5-0,7 procentenheter på deras listpris. Just nu har jag bara något bättre än 0,5 i rabatt på mitt obundna lån och jag har även tänkt att köra obundet (3-månaders) på mina två andra bolån som jag ska förhandla om den här gången. Bolånet är alltså uppdelat i tre olika lån.

Återkommer om hur det gick när det är klart.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar