Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

tisdag 15 april 2014

Snålmånad vecka 3

Tredje veckan av snålmånaden var slut igår. Det rullar på helt okej. Gör egentligen inte så mycket för att spara extra eftersom jag ändå är hemma under veckodagarna. Hade jag jobbat hade det blivit mycket tuffare.

Matsedeln blev grekisk sallad, köttkorv & rotmos, kycklingfilé, nudlar, pasta och lite annat. Lunchen består nästan alltid av rester. Kostade på mig en utelunch (130 kr) och en pizza (90 kr) dessutom. Den totala matkostnaden blev 385 kr.

Veckans utgifter:
Mat: 385 kr
Snus: 159 kr (Nytt billigt märke som heter Kapten)
Nöjen: 0 kr
Transport: 0 kr

Summa utgifter tre veckor in i månaden.
Vecka 1: 491,50 kr
Vecka 2: 1098,50 kr
Vecka 3: 544 kr

Totalt: 2134 kr

3 kommentarer:

  1. Grattis till billigare snus:) Visste inte att det var så dyrt. Hos mig börjar det bli tomt i skåpen och fantasin sätts på prov.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ca 6 kr per dosa dyrare kommer det bli om Borgs nya budget går igenom oförändrad dessutom.

      Jaså rödbetorna har tagit slut?

      Radera
    2. Du, det var en trippelsats soppa och jag inte någon jordkällare för betor!

      Radera