Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

tisdag 1 april 2014

Avstämning mars

Utvecklingen för min portfölj från årsskiftet t.o.m. mars hamnar på +0,92% och mitt jämförelseindex SIX30RX har gått upp 3,92%. Totalt kapital har gått från 218 387 kr den 31 februari till 215 019 kr den 31 mars.


Jag kan tyvärr inte spara lika mycket nu när jag är föräldraledig men hoppas ta igen en del när jag börjar arbeta igen om några månader.

Topp tre innehav just nu är:
Balder +163%
Intrum Justitia +49%
H&M +16%

I portföljandel är Ratos, H&M och Industrivärden mina största innehav.

Yield on cost ligger på 4,21%.

Under året siktar jag på att ge portföljen en mer defensiv karaktär så några av innehaven kommer säljas och andra kommer att fyllas på om det ges ett bra läge. Diversifieringen är inte vad den borde vara nu heller så det är också något att jobba på. Innan dess ska jag sätta mig och gå igenom vilka diversifieringsregler jag ska ha för min portfölj tillsammans med en sund strategi att följa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar