Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

onsdag 23 april 2014

Koll på utgifterna med Tink

Tink är en riktigt bra app för den som vill skaffa bättre koll på sina utgifter. Perfekt för att följa upp utgifter veckovis och månadsvis tex. Den ger en bra bild av vad man lagt sina pengar på - vilket kan vara lite smärtsamt ibland.

Enkelt att komma igång är det med. Installera appen, skapa ett konto, ange bankkonto och samma lösenord du har till din bankapp och den börjar ladda ner dina transaktioner. Tar kanske max 5 minuter.

För mig klarade den att kategorisera 97% av transaktionerna ca 2 år tillbaka själv och sedan kan man välja att hjälpa den genom att manuellt kategorisera resten.

Resultatet blir ett diagram av de olika kategorierna som boende, bil, livsmedel, shopping osv för varje månad. Det går att dyka ner i varje huvudkategori för att se vilka underkategorier och slutligen transaktioner den består av och man kan även sätta upp en budget för olika typer av utgifter och följa hur man lyckas hålla budgeten veckovis. "Kvar av lön"-vyn är intressant med eftersom man kan se hur mycket man har kvar av lönen jämfört med snittet av tidigare månader.

Tink är ett bra komplement till alla bankappar helt enkelt och jag rekommenderar den till er som ännu inte hunnit testa.

1 kommentar:

  1. Införskaffade Tink för någon vecka sedan. Jag är riktigt nöjd över appen. Testat ett par andra som jag inte alls gillar. Tummen upp för Tink!

    Mvh
    K.E

    SvaraRadera