Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

måndag 7 april 2014

Snålmånad vecka 2

Ikväll är andra veckan slut och jag har nog spenderat lite mer än jag hade tänkt. Vi behövde rama in några tavlor så det blev en inredningskostnad den här veckan. Det är heller ingen höjdare att göra ett besök på krogen om man försöker spara pengar. Sedan var det snuset också..

Veckans matsedel (lunch + middag, portionskostnad):
1/4: bjuden + korv stroganoff (11 kr)
2/4: korv stroganoff + köttfärssås (11 kr)
3/4: korv stroganoff + skafferimat
4/4: köttfärssås + nudlar & fiskpinnar (10 kr)
5/4: bjuden + carbonara (12 kr)
6/4: blodpudding (8 kr) + pannbiff (11,50 kr)
7/4: pannbiff + grillad kycklingfilé med rostade grönsaker (26,50 kr)

Veckans utgifter:
Mat: 204,50 kr
Snus: 185 kr
Nöjen: 390 kr
Transport: 0 kr
Inredning: 319 kr

Totalt: 1098,50 kr

Summa utgifter under snålmånadens två första veckor:
491,50 +  1098,50 =  1590 kr

Just nu känns det som att det här mer blir en månad av att lära känna sina utgifter än att den blir så supersnål. Det passar mig ganska bra faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Jag snålar/tänker till en extra gång, men tycker nog det är mer spännande att, just som du nämner, lära känna mina kostnader!
    Och kul att läsa runt hos andra och få lite nya infallsvinklar och så!
    Nu kör vi vidare!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att det är fler som tänker likadant. :)
      Tack för peppen och lycka till!

      Radera
  2. Lite nyfiken, hur länge räcker snus för 180 kr?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar köpa en stock (innehåller 10 dosor) för att få lägre kostnad per dosa. Normalt snusar jag en dosa om dagen så tio dagar skulle jag säga. Tydligen har jag snusat på extra mycket senaste tiden så det börjar närmare sig en vecka istället. Vet inte om det har att göra med att jag köper billigt snus och att det är mindre drygt, men trots allt kommer jag undan med halv priset mot de dyrare märkena.

      Ett bra tips för alla sparare är alltså att lägga ner snuset. Speciellt nu när Anders Borg vill beskatta det ytterligare.

      Radera