Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

söndag 1 februari 2015

Avstämning januari

Januari har passerat förbi utan att jag hunnit titta på börsen speciellt mycket. Dock har jag slagit ett öga på bevakningslistan då och då och noterat att det inte finns mycket att agera på. Iallafall inte på Stockholmsbörsen.

Jag borde väl egentligen glädja mig åt att portföljen stiger i värde men det är samtidigt lite irriterande att inte kunna investera månadssparandet. Just nu tittar jag efter intressanta företag i USA och det kanske har dykt upp ett eller två. Att öka i Citigroup är också ett alternativ om den sjunker lite till. Har också noterat att Ratosaktien blivit några kronor dyrare den senaste tiden vilket är kul. Intervjun med styrelseordförande Arne Karlsson i DI verkade kanske lite lugnande för marknaden.

Annars är det bara att sitta och vänta in att det dyker upp ett läge. En tillfällig svacka i något företag eller en större nedgång på börsen.

Portföljens utveckling från årsskiftet t.o.m. januari månad (inklusive likvider) är +5,15% och mitt jämförelseindex SIX30RX är upp med +7,45%.

Totalt kapital (portfölj + likvider) har ökat från 313 391 kr den 31 december till 336 582 den 31 januari.

Jag har parkerat mina 7000 kr i månadssparande på sparkontot än så länge.


I portföljandel är Industrivärden, Handelsbanken och Ratos mina största innehav. Andelen likvider ligger på 6%.

Inga affärer gjordes under januari månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar