Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

lördag 28 mars 2015

Utdelning Castellum

I onsdags var det inte bara lönen som landade på kontot utan även årets första utdelning för mig. Ja, förutom de 3,30 kr jag får kvartalsvis av Citigroup då, som jag inte tänker redovisa fortsättningsvis.

Av Castellum fick jag nu 782 kr för mina 170 aktier.

Utdelningar hittills 2015
Datum Aktie Antal Utdelning Totalt
25 mars Castellum 170 4,60 782 kr

782 kr

I nästa vecka väntar jag utdelning från Handelsbanken onsdagen den 1 april och från Swedbank torsdagen den 2 april.

Det händer inte så mycket här på bloggen nu och det beror mest på att jag inte ser några köplägen och därför lägger mitt sparande på kontot i väntan på bättre tider. Har varit fullinvesterad tills för några månader sedan vilket är en del av min strategi men trots det känns det ganska bra att bygga upp lite likvider ifall det skulle dyka upp något trevligt köpläge framöver.

Lite irriterande är det att jag har 9000 kr liggande i kapitalförsäkringen som likvider utan att få någon avkastning på pengarna. Det tjänar inget till att flytta ut dem till något sparkonto eftersom skatten räknas av vid varje insättning och det skulle då innebära att jag skattar på dem en andra gång när jag för tillbaka dem in i kapitalförsäkringen nästa gång. Som vi dessutom får högre skatt på framöver enligt regeringen. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar