Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

tisdag 31 mars 2015

Avstämning mars

Då har Q1 passerat med många stora händelser i mitt privatliv men i portföljen händer det inte mycket alls.

Jag tittar runt lite och funderar på att köpa för de likvider som redan ligger i kapitalförsäkringen. Men inte vad som helst förstås. Tänker eventuellt något stort, trögrörligt bolag med bra utdelning och ganska kortsiktigt. Sex månader till ett år kanske så får jag iallafall lite avkastning på de pengarna. 

Portföljens utveckling från årsskiftet t.o.m. mars månad (inklusive likvider) är +13,56% och mitt jämförelseindex SIX30RX är upp med +16,90%. Portföljen backade något i mars och jag börjar märka av att likviderna drar ner avkastningen något. 

Totalt kapital (portfölj + likvider) har ökat från 375 888 kr den 28 februari till 377 272 kr den 31 mars. Årets mål är att komma upp i 387 122 kr.


7000 kr tillfördes i månadssparande.



I portföljandel är Industrivärden, Ratos och Handelsbanken mina största innehav. 
Andelen likvider ligger på strax under 10%.

Inga affärer gjordes under mars månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar