Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

söndag 1 mars 2015

Avstämning februari

Februari månad har passerat och jag kan konstatera att jag bara har 11 000 kr kvar att spara för att nå årets mål. Det kommer täckas av utdelningen. Ibland går det undan! Men det kommer behövas lite marginal inför de år börsen går åt andra hållet också så det är ingen idé att tro att jag kommer nå miljonen tidigare än beräknat.

Portföljens utveckling från årsskiftet t.o.m. februari månad (inklusive likvider) är +15,24% och mitt jämförelseindex SIX30RX är upp med +15,54%.

Totalt kapital (portfölj + likvider) har ökat från 336 582 kr den 31 januari till 375 888 den 28 februari. Årets mål är att komma upp i 387 122 kr.

7000 kr tillfördes i månadssparande.


I portföljandel är Industrivärden, Handelsbanken och Ratos mina största innehav. Både Ratos och Balder har seglat om H&M i portföljandel och jag ligger numera lite plus i Ratos och Balder är upp med otroliga 395% sedan inköp 2011. Ibland har man tur.

Andelen likvider ligger på strax över 7%.

Inga affärer gjordes under februari månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar