Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

måndag 8 juni 2015

Skatteåterbäring den här veckan

Senast på fredag ska skatteåterbäringen vara utbetald till kontot. Givet att man deklarerat elektroniskt, fått deklarationen godkänd och anmält vilket konto man vill få pengarna utbetalda till.

Jag brukade jämka på skatten förut men har inte gjort det under 2014 så det blir en lite större utbetalning än normalt. Hälften av pengarna får nog gå till sparandet och den andra hälften har jag inte bestämt mig för vad jag ska göra med. Antagligen blir det årets semesterpengar. Men det är lockande att spara kanske 75% av pengarna.

Vad har ni för planer för återbäringen om ni får någon?

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Funkar det på liknande sätt med återbäringen i Tyskland eller skattar du i Sverige?

      Radera
  2. Välkommen till här-jämkar-vi-inte klubben :) jag får ingen jättepeng så det blir nog 50% sparande och 50% semester. @Fredrik, vilka aktier ska du köpa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Räntan på skattekontot ska tydligen inte vara helt dålig nu (typ 0,8%) men tanke på vad bankerna ger för ränta så det kanske inte är helt fel ändå. ;)

      Radera
    2. Jag kommer antagligen att köpa in mig ännu mer i Ryssland. Har redan en ETF och kommer nog att börja plocka pâ mig enskilda företag snart. Riskfyllt sâ inget som jag skulle râda andra att göra.

      Radera
  3. Då ligger den på kontot. Blir en överföring av hälften till sparandet till en början så ska jag fundera lite till.

    SvaraRadera