Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

onsdag 3 juni 2015

Avstämning maj

Portföljens utveckling från årsskiftet t.o.m. maj månad (inklusive likvider) är +15,83% och mitt jämförelseindex SIX30RX är upp med +16,06% under samma period. Ett litet tapp för min portfölj och en desto bättre uppgång för index.

Totalt kapital (portfölj + likvider) har ökat från 392 572 kr den 30 april till 398 798 kr den 31 maj. Ökningen beror då enbart på utdelningar om ca 3800 kr samt sparandet.

7000 kr tillfördes i månadssparande som vanligt. Det verkar vara en hållbar nivå och inget jag märker av eftersom den automatiska överföringen sker samma dag som lönen kommer in.


I portföljandel är Industrivärden, Handelsbanken och Ratos mina största innehav. 
Andelen likvider ligger på 12%.

Under maj månad köpte jag Walmart. Det första köpet sedan december 2014.

Här nedanför syns mitt sparande sedan start. Jag började med ungefär 50 000 kr under 2010 och börjar nu närma mig 400 000 kr. Kul! Diagrammet ligger sedan ett tag under rubriken Mål här ovanför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar